Monitoring duševního zdraví vysokoškoláků
25.09.2023 15:05
Asociace vysokoškolských poradců (AVŠP) zprostředkovala pro naše domovské vysoké školy možnost zapojit se do celorepublikového monitoringu duševního zdraví dětí, mládeže a mladých dospělých, který probíhá jako jeden z mnoha projektů Národního ústavu duševního zdraví (NÚDZ). Monitoring proběhnul již na základních školách, v přípravě je sběr dat na středních a vysokých školách.
Sběr dat bude probíhat v první půlce listopadu dotazníkovou formou. Vysoké školy jsme oslovili ke spolupráci prostřednictvím kontaktů z adresáře poradenských pracovišť na VŠ. Odkaz na on-line dotazník bude distribuovat každá škola na své studující samostatně. Součástí dotazníku a doprovodného textu budou i odkazy na pracoviště, na které se mohou studující v případě zhoršení duševního zdraví obrátit včetně adresáře VŠ poraden.
NÚDZ následně vyhodnotí výsledky a dá je jednotlivým školám a AVŠP k dispozici. K výsledkům AVŠP uspořádá 28. listopadu 2023 v Praze Meziuniverzitní setkání k duševnímu zdraví vysokoškoláků, kde budeme pracovat s výstupy z monitoringu a také s návrhy na opatření, která na podporu duševního zdraví vysokoškoláků můžeme udělat i za podpory ze strany NÚDZ.
Kontakt: Mgr. Barbora Čalkovská, barbora.calkovska@cvut.cz
Aktuality
- 
				
09.06.2025 16:05
Udržitelné a zelené kariérní poradenství v sociální a ekologické krizi
V rámci mezinárodního projektu CEEGAF probíhají webináře zaměřené na aktuální témata....
 - 
				
09.06.2025 16:03
Intervize VŠ poradců
Využijte poslední předprázdninovou možnost sdílet svou denní praxi...
 - 
				
09.06.2025 16:00
Školení lektorů well-beingu VŠ studentů
Navazujeme na únorové informace o školení lektorů well-beingu vysokoškolských...
 - 
				
09.06.2025 15:55
Podpora duševního zdraví studentů VŠ
NÚDZ připravuje na míru VŠ poradcům kurz Podpora duševního zdraví studentů VŠ. Kurz proběhne v...
 - 
				
09.06.2025 15:53
4. června 2025 proběhla Valná hromada AVŠP
Milé kolegyně, milí kolegové, chceme vás informovat, že ve středu 4. června...
 

